A380-800 | |
Piloţi | 2 |
Pasageri | 880 |
Lungime | 73 m |
Anvergură aripi | 79,8 m |
Înălţime | 24,1 m |
Lăţime fuselaj | 7,14 m |
Lăţime cabină (etaj inferior) | 6,60 m |
Lăţime cabină (etaj superior) | 5,94 m |
Suprafaţă aripi | 845 m² |
Masă proprie (gol) | 276.800 kg |
Masă maximă autorizată la decolare | 560.000 kg |
Încărcătură maximă | 90.800 kg |
Viteză de croazieră | 0,85 Mach |
Viteză maximă | 0,89 Mach |
Distanţă de decolare | 2.750 m (9.020 ft) |
Autonomie | 15.200 km (8.200 mile nautice) |
Altitudine maximă (plafon de serviciu) | 13.115 m (43.000 ft) |
Capacitate maximă combustibil | 310.000 l |
Motoare (4 x) | GP7270 |
Trent 970 |
Deşi avionul încape în poarta standard (80X80), aeroporturile au fost nevoite să facă investiţii mari în infrastructură, precum lăţirea spaţiului de rulare din cauza aripilor uriaşe, asfaltarea pragurilor pentru a nu se risca absorbţia de obiecte în motor, ranforsarea podurilor (acolo unde există), achiziţionarea de tractoare capabile să tragă uriaşa greutate a avionului, adaptarea porţilor pentru încărcarea a 500-800 pasageri. În plus, din cauza turbulenţelor provocate la decolare şi aterizare, trebuie asigurată o separaţie de 6-10 mile nautice faţă de următorul avion, mai mult decât în cazul oricărui avion, fiind necesare proceduri noi (avionul este încadrat în clasa „Super”, nu poate fi încadrat drept "Light", "Medium" sau "Heavy").
Flightradar24 este cel mai bun radar de zbor online care arată traficul aerian în timp real. Intra aici: http://www.flightradar24.com/ si o sa te convingi singur
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu